top of page

Vilkår og betingelser

Brukerbetingelser for Marloustylingbar.no

 

Generelle vilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos Marloustylingbar.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

 

Registrering

For å handle hos Marloustylingbar.no må du ha leveringsadresse i Norge samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg. 

Marlou Stylingbar & Café AS kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.

Marlou selger varer ment for privatmarkedet. Varer du handler hos oss er derfor ikke ment som videresalg, men til eget bruk.

Partene

 

Selger er MARLOU Stylingbar & Café AS, Vibes gate 12, 0356 Oslo, anette@marloustylingbar.no, tlf 92 03 90 96, org. 922 712 301, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.


 

Nyhetsbrev og SMS

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at Marlou (Behandlingsansvarlig) behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse/telefonnummer. Jeg er informert om og klar over at jeg når som helst kan trekke mitt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet/SMS du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Jeg er informert om og klar over mine rettigheter etter personvernforordningen – for eksempel min rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. Jeg er klar over at det er mer informasjon om Behandlingsansvarliges sin bruk av personopplysninger i personvernerklæring som er tilgjengelig HER.

 

Adresseendring

 

Av sikkerhetsmessige årsaker må du selv endre adressen under «Mine adresser» på «Min side». Adressen du velger som standardadresse vil bli brukt som standard faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke allerede eksisterende ordre. Vi sender alle pakker til leveringsadressen som er lagret på ordren når vi registrerer din innbetaling. Du velger selv leveringsadresse når du går til kassen. Du har også muligheten til å selv endre leveringsadressen før betaling av ordren eller godkjenning av faktura/samlefaktura. Dette må gjøres via «Mine ordre».

Betaling

Vi må ha registrert innbetaling før vi behandler ordren.

Tilbud

Tilbud gjelder så langt lageret rekker og/eller kampanjens varighet.

Frakt

Vi bruker Bring og Posten for forsendelse

Leveransevilkår

Marlou har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 3 og 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Marlou er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 59,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 59,-. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort eller kontonummer.

Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.

Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.

 

Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Send anette@marloustylingbar.no en mail med emnefelt «Skade på leveransen». Da vil du få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

 

Vareinformasjon

Marlou gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Marlou tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse. Marlou tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager og dette ikke alltid rekker å registreres i nettbutikk. Alle våre produkter kan brukes i Norge. Det følger med bruksanvisning på alle produkter som krever dette. 

 

Copyright

Innhold på ww.Marloustylingbar.no er Marlou Stylingbar & Café AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Marlou Stylingbar & Café AS.

Reklamasjonsrett og angrerett

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig gjennom anette@marloustylingbar.no. Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader.

 

Angrerett og angrefrist - generell informasjon

 

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt og varen er uåpnet/ubrukt.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. For retur av varer på eget initiativ, der vår returseddel ikke benyttes, brukes følgende informasjon. Merk at du som avsender selv står ansvarlig for returen, når vår returseddel ikke benyttes. 

Marlou Stylingbar & Café AS, Vibes gate 12, 0356 Oslo.

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

 

 

Reklamasjon - generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:

  • Holde kjøpesummen tilbake

  • Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering

  • Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig

  • Kreve erstatning

Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.

Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss gjennom e-post.

Verneting

Ved en eventuell tvist følger Marlou Stylingbar & Café AS Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.

bottom of page